dimarts, 19 de novembre del 2013

Punts principals de l'anuari de l'educació 2013

Ahir es va presentar l'anuari de l'educació de les Illes Balears 2013 on es manifesta que l’inici del curs escolar 2013-14 ha estat el més conflictiu de la democràcia i de l’autonomia balear; les retallades educatives, el Decret TIL i la manca de diàleg han propiciat una vaga massiva. En aquest sentit, aconsella tornar a trobar el camí del consens, del pacte, de l’estabilitat i de la complicitat educativa, assenyelant que en educació, com en tot a la vida, s’ha de convèncer, no s’ha de vèncer.

Els cinc preceptes fonamentals a tenir en compte per dissenyar un projecte un projecte educatiu per les Illes:

1- L’educació no millora mitjançant decrets o lleis, sinó que fins i tot poden tenir efectes contraproduents. Les lleis i les normes, tot i que són importants, no són la causa única ni principal de l’èxit o del fracàs educatiu.

2- Els qui presenten propostes d’actuació educativa les haurien de fonamentar en les evidències comprovades, els resultats de la investigació, els èxits escolars assolits aplicant proyectes educatius.

3- Cal cercar la complicitat de les persones que duen a terme el treball educatiu. I les campanyes de desprestigi, que no tenen una base real, que es llancen sense proves i que solament cerquen la confrontació no són una bona manera d’aconseguir la complicitat.

4- L’educació, la política educativa, únicament serà eficaç si tira endavant des de la racionalitat, des del rigor. Les propostes educatives no es formulen amb el rigor que els problemes plantejats requereixen.

5- No podem prendre decisions unilaterals, si no volem posar les condicions perquè una altra majoria parlamentària torni a canviar les decisions educatives preses. L’educació necessita estabilitat i continuïtat per generar confiança, la qual cosa solament pot arribar amb el diàleg i les actituds positives d’escoltar i de parlar.

Aquí vos deix l'enllaç de l'anuari.

http://www.uib.cat/digitalAssets/254/254424_2-anuari2013.pdf

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada